pelangi membeku
harga RM 19.90
kategori Novel
penulis DR. HM Tuah Iskandar al-Haj
halaman 504
berat 450 gram
tarikh terbit 02 April 2008
isbn 978-983-124-356-5
SINOPSIS
WALAUPUN lahirnya di ceruk kampung dan tidak berpelajaran, Marfuzah sentiasa mengimpikan kehidupan yang sempurna. Dia sering berangan-angan ingin menjadi puteri yang dilamar oleh putera raja. Namun, realiti kadangkala tidak seindah impian.

Warna hitam hidupnya bertambah hitam bila dia dipaksa berkahwin dengan lelaki tua yang juga tidak mempunyai harta. Masa itu dia rasa dunia ini tidak adil padanya. Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga. Tapi, sampai bila dia harus ditemani air mata derita? Sebagai wanita, dia berhak untuk hidup bahagia walaupun bahagia seakan tidak tercapai dek tangan.

Dengan semangat jitu, Marfuzah bangkit. Dia ingin menjadi wanita yang berjaya walaupun hidup dikelilingi hutan. Maruah yang tercalar juga harus ditebus. Dia tidak sanggup lagi diinjak-injak seperti tiada harga diri. Berbekalkan keazaman, dia meredah hutan mencari sesuatu yang berharga.

Marfuzah ibarat pelangi. Pelangi tidak kekal tapi amat cantik. Selagi pelangi berada di atas sana, selama itulah pelangi hanya hiasan alam. Alangkah bagusnya kalau pelangi itu membeku. Ketika itu, barulah pelangi menjadi begitu berharga dan kekal. Tapi, mengapa pelangi kadangkala tidak muncul walaupun selepas hujan panas?

Nikmatilah kisah benar ini dalam kisah, bersulam imaginasi, daya kreativiti dan realiti. Semuanya hanya ada di sini...
KATEGORI BUKU
Buku terlaris

Novel
    KRAF
    UMUM
    RESEPI
    KATALOG MILIKI SEGERA ! Dapatkan buku baru dan tawaran istimewa bulan ini.
    Sebarang pertanyaan/jemputan, sila emelkan ke alaf21@karangkraf.com